Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/12415
Title: | Особливості викладання технічних та фізико-математичних дисциплін засобами дистанційного навчання в умовах карантину |
Authors: | Садковий, Володимир Мєтєльов, Олександр Тарасенко, Олександр Горонескуль, Маріанна |
Keywords: | дистанційне навчання навчальні вебресурси засоби відеоконференцій відеолекція онлайн-заняття |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Новий колегіум |
Citation: | C.46-53 |
Series/Report no.: | ;№ 3 |
Abstract: | Стаття присвячена актуальній проблемі впровадження дистанційного навчання в умовах карантину. Заходи щодо дотримання карантину в закладах освіти унеможливили традиційні форми навчання та безпосередній контакт викладачів зі здобувачам освіти в аудиторіях навчального закладу. Прийняття цього факту вказало на безальтернативність дистанційного навчання в умовах, що склалися, та змусило скептиків змінити свої погляди і переконання стосовно дистанційного навчання та долучитися до опанування його технологіями. Авторами був проведений ретельний аналіз нормативно-правових документів, які стали підставою впровадження дистанційного навчання в навчальних закладах України, зокрема в закладах вищої освіти; досліджено тенденції світової освіти та науки щодо впровадження дистанційного навчання та вивчено досвід інших країн щодо використання технологічних інновацій для надання освітніх послуг. Відтак огляд психолого-педагогічної літератури з питань організації дистанційного навчання дозволив виокремити такі його основні риси: інтерактивність; використання в навчальному процесі новітніх досягнень інформаційно-комунікаційних технологій; наявність у здобувачів вищої освіти і викладачів певного рівня інформаційної компетентності, зокрема володіння навичками користувача Інтернет-ресурсами, навичками ділового спілкування під час відеозв’язку і у групових відеоконференціях). Проведене опитування показало, що до переваг дистанційного навчання здобувачі вищої освіти відносять: відсутність жорстких часових рамок для оволодіння навчальним матеріалом; можливість самостійно організовувати свій час, присвячений навчанню; доступ до навчальних матеріалів і освітніх сервісів у будь-який час; використання сучасних засобів комунікації з викладачами; можливість отримати консультацію у зручний час, оперативно одержати відповідь на питання за допомогою чат-сервісів месенджерів або технологій відеозв’язку; відсутність витрат на транспорт і проживання тощо. У статті наведені приклади використання викладачами Національного університету цивільного захисту України таких вебресурсів як Zoom, Skype тощо для навчальних онлайн-лекцій, онлайн-практичних занять, 3D-віртуальних турів до виробничих підприємств під час карантину. |
Description: | DOI: 10.30837 / nc.2020.3.46 |
URI: | http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/12415 |
ISSN: | 1562-529X |
Appears in Collections: | Кафедра фізико-математичних дисциплін |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1_Стаття_НУЦЗУ_Отосланный вариант.pdf | 633,44 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.