Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/13692
Title: Особливості впровадження інформаційних технологій при дистанційному викладанні професійно-профільованих дисциплін
Other Titles: Features of the use of information technologies in professional discipline distance teaching
Authors: Горносталь, Стелла Анатоліївна
Петухова, Олена Анатоліївна
Марчук, Руслан
Keywords: інформаційні технології
дистанційний курс
електронний підручник
тестування
професійно-профільована дисципліна
professional-profiled discipline
information technologies
distance course
electronic textbook
testing
Issue Date: Sep-2021
Publisher: Publishing House of University of Technology, Katowice
Citation: Digital transformation of society: theoretical and applied approaches
Series/Report no.: Series of monographs Faculty of Architecture, Civil Engineering and Applied Arts University of Technology, Katowice Monograph 46;P.165-172
Abstract: Проаналізовано сучасні напрями викладання професійно-профільованих дисциплін в закладах вищої освіти. Визначено основні задачі, що поставлено перед викладачами, та шляхи їх розв’язання для оволодіння здобувачами вищої освіти системою спеціальних знань. Проаналізовано особливості оволодіння практичною складовою дисциплін, яка пов’язана з визначено необхідністю отримання спеціальних знань та вмінь, потрібних випускнику в його практичній діяльності. Показано, що різноманітні інформаційні технології здатні підвищити інформативність занять, якість засвоюваного матеріалу, за лічені хвилини відтворювати різні варіанти подій. Проаналізовано особливості розробки та застосування таких форм дистанційного навчання, як електронний підручник, дистанційний курс, онлайн-тестування, розрахункові програми. Відзначено позитивне відношення здобувачів до користування інформаційними технологіями.
Description: Modern directions of teaching professional disciplines in higher educational institutions are analyzed. The main tasks for teachers, as well as ways of their solving for mastering special knowledge by applicants for higher education, have been determined. Peculiarities of mastering the practical component of disciplines are analyzed, which is connected with the need to obtain special knowledge and skills necessary for a graduate in practical activities. It is shown that different information technologies are able to increase the informativeness of classes, the quality of learning, to reproduce different versions of events in a matter of minutes. Peculiarities of development and application of such forms of distance learning as e-textbook, distance course, online testing, calculation programs are analyzed. The positive attitude of entrants to the use of information technologies was noted.
URI: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/13692
ISBN: 978-83-960717-2-9
Appears in Collections:Кафедра прикладної механіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ПетуховаГорностальМарчук.pdf2,27 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.