Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/18408
Назва: САМОРЕГУЛЯЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КУРСАНТІВ: ТИПОЛОГІЯ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОЯВУ
Автори: Краснокутський, Микола Іванович
Лозовий, Іван Вікторович
Ключові слова: академічна саморегуляція
навчальна мотивація
курсанти
психологічний капітал студента
психоемоційні стани на заняттях
пресинги навчально-професійної діяльності
Дата публікації: 1-чер-2023
Видавництво: Гельветика
Бібліографічний опис: Науковий вісник ХДУ Серія Психологічні науки
Серія/номер: 1;
Короткий огляд (реферат): Мета – визначити типологічні особливості академічної саморегуляції курсантів та їхню роль у прояві психологічного капіталу студента, психоемоційних станів, суб’єктивному сприйнятті стресорів навчальної діяльності. Методи. Теоретичні (аналіз, синтез, порівняння, абстрагування, узагальнення, систематизація наукової літератури щодо вивчення особливостей саморегуляції студентів і курсантів); емпіричні: методика «Психологічний капітал студента» (Luthans, Youssef & Avoli, 2007), методика експрес-оцінки позитивної і негативної емоційності «Шкала позитивного афекту і негативного афекту» (ШПАНА) (є модифікацією англомовної методики PANAS (Positive and Negative Affect Schedule) Д. Уотсона, Л. Кларк і А. Телегена, україномовний варіант Л. Жданюк), методика «Пресинги навчальної діяльності студента» М. Кузнецова. Результати. Отримано п’ять типологічних профілів академічної саморегуляції курсантів – «Автономний», «Залежний», «Помірно залежний», «Інтроєктований» та «Амотивований». Є статистично значущі відмінності у показниках психологічного капіталу у курсантів з різними типологічними профілями – у курсантів «Автономного профілю» психологічний капітал виражено найбільше, у «Амотивованого» – найнижче. Позитивний афект на заняттях більшою мірою властивий курсантам із «Залежним профілем», а найменше – з «Амотивованим». Статистично значущих відмінностей у показниках пресингів навчання у курсантів з різними профілями академічної саморегуляції виявлено не було. Висновки. Академічна саморегуляція показана як важлива умова успішності навчально-професійної діяльності курсантів та їх психологічного благополуччя протягом оволодіння майбутньою професією, що позначається на збагаченні психологічного капіталу та переживанні сприятливих психоемоційних станів на заняттях, що збігаються з метою навчальної діяльності. Домінування внутрішньої саморегуляції та ідентифікованого регулювання позитивно позначається на психологічному капіталі курсантів, натомість низька вмотивованість на навчання передбачає зниження афекту та психологічного капіталу. На відміну від студентів, у курсантів домінування у регулятивному профілі зовнішнього регулювання позитивно позначається на психоемоційних станах на занятті, що зумовлено вищою роллю зовнішнього підкріплення у процесі самоорганізації у їхній навчально- професійній діяльності.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/18408
ISSN: 2312-3206
Розташовується у зібраннях:Науково-дослідний центр

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
document (1).pdf442,6 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.