Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/19784
Назва: Гендерні особливості самоактуалізаційних тенденцій здобувачів вищої освіти
Автори: Svitlychna, Nataliia
Афанасьєва, Наталя
Ільїна, Юлія
Ключові слова: самоактуалізація, гендер, здобувачі вищої освіти.
Дата публікації: 23-січ-2023
Видавництво: "Габітус", 2023. ISSN: 2663-5208 (Print), 2663-5216 (Online)
Бібліографічний опис: N 54. Науковий журнал "Габітус", 2023. ISSN: 2663-5208 (Print), 2663-5216 (Online)
Серія/номер: 54;
Короткий огляд (реферат): У статті представлено аналіз теоретико-методологічних підходів до дослідження самоактуалізації та гендерних особливостей особистості, який дозволив з’ясувати, що самоактуалізація означає прагнення людини до більш повного виявлення і розвитку власних особистісних можливостей. Це поступова реалізація потенційних можливостей, здібностей і талантів, досягнення життєвої мети, більш повне пізнання власної природи. Самоактуалізація особистості є складним утворенням, яке розглядається як найвища потреба, основна рушійна сила, що сприяє зростанню та розвитку особистості. Процес самоактуалізації проходить у взаємодії з навколишнім середовищем, в значущій сфері життя, при здійсненні провідної діяльності. Цей феномен розглядають у соціальному контексті, з урахуванням психологічних характеристик і властивостей особистості. Визначено, що для успішності самоактуалізації важливо середовище, в якому вона здійснюється, та індивідуальні якості особистості та стиль її діяльності. Тобто проблема чинників і умов самоактуалізації є актуальною у сучасній науці. Наявність певних внутрішніх умов є визначальним фактором ефективності самоактуалізації особистості, але також важливими є сприятливі зовнішні умови. Зазначено, що для дослідження процесу та результату самоактуалізації важливо врахування гендерних особливостей людини, особливо юнацького віку. Самоактуалізація фемінних та маскулінних особистостей має свою специфіку: для фемінних важливим є задоволення потреб в близькості та прихильності; для маскулінних ‒ можливість реалізовувати себе в професії. Результати дослідження гендерних особливостей здобувачів вищої освіти свідчать, що переважна кількість респондентів мають андрогінний тип психологічної статі. Визначення самоактуалізаційних тенденцій виявило середньо-високі показники за такими шкалами, як цінності, потреба в пізнанні, саморозуміння та гнучкість у спілкуванні, що вказує на прагнення здобувачів освіти до саморозвитку, пізнання себе та гармонійних відносин з оточуючими. Резюмовано, що здатність до самореалізації не пов᾽язана з тим, до якого гендеру людина себе відносить, особою якої статі себе вважає.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/19784
Розташовується у зібраннях:Кафедра піротехнічної та спеціальної підготовки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Стаття_Аф,Іл,Св (1).docx33,88 kBMicrosoft Word XMLПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.