Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/25864
Title: | Штучний інтелект як інструмент підвищення ефективності навчання англійської мови у ЗВО |
Other Titles: | ARTIFICIAL INTELLIGENCE AS A TOOL FOR ENHANCING ENGLISH LANGUAGE TEACHING IN HIGHER EDUCATION. |
Authors: | Ненько, Юлія Петрівна |
Keywords: | education artificial intelligence English language teaching educational process teaching methods technologies освіта штучний інтелект навчальний процес технології |
Issue Date: | Sep-2025 |
Publisher: | Theoretical and didactic philology |
Citation: | https://doi.org/10.31470/2309-1517-2025-40-35-49 |
Abstract: | У статті розглядається необхідність трансформації освітнього процесу у вищій школі в контексті розвитку цифрових технологій та актуальних вимог ринку праці. Зокрема, акцентовано увагу на ролі штучного інтелекту (ШІ) у підвищенні ефективності викладання та вивчення англійської мови. Зазначено, що традиційні методики потребують модернізації, а впровадження ШІ сприяє формуванню персоналізованих освітніх маршрутів, покращенню мовних навичок, подоланню бар’єрів у комунікації та розвитку навчальної мотивації. У роботі узагальнено результати наукових досліджень вітчизняних та зарубіжних учених, які висвітлюють переваги використання ШІ у сфері освіти, серед яких – забезпечення миттєвого зворотного зв’язку, активне залучення студентів до навчального процесу, можливість практикувати мовні навички в інтерактивному форматі, застосування мовних ботів, інтеграція машинного перекладу та створення безпечного навчального середовища, вільного від страху перед помилками. Особлива увага приділена ролі інструментів ШІ, таких як Google Docs, Google Assistant, Google Maps та Lingvist, у контексті формування комунікативної компетентності. Доведено, що ці інструменти сприяють реалізації практико-орієнтованого підходу до навчання, розвитку креативного потенціалу студентів, адаптації до змін, викликаних збройною агресією, нерівним доступом до освіти, технічними складнощами. Обґрунтовано, що інтеграція ШІ в освітній процес із вивчення англійської мови не лише сприяє підвищенню навчальних досягнень здобувачів, але й забезпечує розвиток м’яких навичок, необхідних для конкурентоспроможності на сучасному ринку праці. Автори наголошують на важливості подальших досліджень щодо оптимальних форм і методів застосування технологій ШІ в умовах українського освітнього простору |
URI: | http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/25864 |
Appears in Collections: | Кафедра мовної підготовки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
393-Article Text-589-1-10-20251002.pdf | 1,06 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.