Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/7112
Название: Освітні ризики при підготовці екстремальних психологів: особистісний аспект
Авторы: Іванова, Юлія Михайлівна
Макаров, Андрій Олександрович
Ключевые слова: educational risks
risks of higher education
educational training of extreme psychologists
Дата публикации: 15-фев- 201
Издательство: Изд-во НУА
Библиографическое описание: Образовательные риски: суть и подходы к решению: материалы ежегод. Междунар. науч.-практ. конф., [Харьков]
Краткий осмотр (реферат): The importance of special attention to extreme psychologists’ education and educational risks’ impact on personality of a student and a lecturer is focused. Usually, sources of educational risks are connected with financial problems, labor market changes, qualification of the universities’ staff, socio-political changes etc. But also, the sources of this type of risks is determined by a human factor. These factors are: biological determination of professional activity, cognitive processes, social and personal features. For extreme psychologist training these factors are connected with special conditions of their professional activity, for example, with early professional burning. As well as an issue was raised about needing of a special program of development for indicating and preventing educational risks in training of extreme psychologists.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/7112
Располагается в коллекциях:Науково-дослідна лабораторія екстремальної та кризової психології

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Освітні ризики при підготовці екстремальних психологів.pdf203,81 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.