Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/7112
Назва: Освітні ризики при підготовці екстремальних психологів: особистісний аспект
Автори: Іванова, Юлія Михайлівна
Макаров, Андрій Олександрович
Ключові слова: educational risks
risks of higher education
educational training of extreme psychologists
Дата публікації: 15-лют- 201
Видавництво: Изд-во НУА
Бібліографічний опис: Образовательные риски: суть и подходы к решению: материалы ежегод. Междунар. науч.-практ. конф., [Харьков]
Короткий огляд (реферат): The importance of special attention to extreme psychologists’ education and educational risks’ impact on personality of a student and a lecturer is focused. Usually, sources of educational risks are connected with financial problems, labor market changes, qualification of the universities’ staff, socio-political changes etc. But also, the sources of this type of risks is determined by a human factor. These factors are: biological determination of professional activity, cognitive processes, social and personal features. For extreme psychologist training these factors are connected with special conditions of their professional activity, for example, with early professional burning. As well as an issue was raised about needing of a special program of development for indicating and preventing educational risks in training of extreme psychologists.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/7112
Розташовується у зібраннях:Науково-дослідний центр

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Освітні ризики при підготовці екстремальних психологів.pdf203,81 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.