Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/9548
Title: | Динаміка якостей, важливих для навчання, в професійному становленні курсантів |
Authors: | Боснюк, Валерій Федорович |
Keywords: | важливі для навчання якості навчальна діяльність навчальна успішність професіоналізація курсанти |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Український психологічний журнал |
Citation: | Український психологічний журнал: збірник наукових праць / головн. ред. І.В. Данилюк: КНУ імені Тараса Шевченка. – К., 2019. – № 1 (11). – С. 50-59. |
Series/Report no.: | № 1 (11); |
Abstract: | У статті діяльність курсантів розглядається в двох аспектах з позиції системногенетичного підходу. З одного боку, це навчання в період вузівської професіоналізації, а з іншого – одночасне проходження служби в цей самий період. За допомогою методу експертної оцінки визначено важливі для навчання якості курсантів, які були об’єднані в чотири групи: вольові якості, мотивація, пізнавальні та комунікативні здібності. Встановлено, що статистично достовірно під час навчання у курсантів змінюються особистісні якості: відповідальність, працьовитість, активність, цілеспрямованість та комунікативні здібності. Здійснений аналіз динаміки середніх значень якостей важливих для навчання курсантів показує, що вольові психологічні якості стабільно зростають з першого до третього курсу. На четвертому курсі навчання показники вольових якостей в цілому знижуються або залишаються на однаковому рівні в порівнянні з третім курсом. Мотивація курсантів поступово знижується в процесі навчальної діяльності. Доказано, що показники вираження комунікативних та організаційних здібностей під час навчання у ВЗО залишаються на стабільно високому рівні, а інтелектуальні здібності виражені на рівні вище середнього. Показано, що від курсу до курсу збільшується кількість психологічних якостей, які безпосередньо впливають на успішність навчання курсантів. Значення вольового компонента зростає на старших курсах навчання, а комунікативних здібностей зменшується. Із всіх вивчених якостей, важливих для навчання, тільки інтелектуальні здібності статистично значуще взаємопов’язані з навчальною успішністю на всіх курсах. |
URI: | http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/9548 |
ISSN: | 520-6265 (print); ISSN 2520-6273 (online) |
Appears in Collections: | Кафедра психології діяльності в особливих умовах |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ukpsj_2019_1_6.pdf | Боснюк В.Ф. Динаміка якостей, важливих для навчання, в професійному становленні курсантів // Український психологічний журнал: збірник наукових праць / головн. ред. І.В. Данилюк: КНУ імені Тараса Шевченка. – К., 2019. – № 1 (11). – С. 50-59. | 232,47 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.