Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/9548
Назва: Динаміка якостей, важливих для навчання, в професійному становленні курсантів
Автори: Боснюк, Валерій Федорович
Ключові слова: важливі для навчання якості
навчальна діяльність
навчальна успішність
професіоналізація
курсанти
Дата публікації: 2019
Видавництво: Український психологічний журнал
Бібліографічний опис: Український психологічний журнал: збірник наукових праць / головн. ред. І.В. Данилюк: КНУ імені Тараса Шевченка. – К., 2019. – № 1 (11). – С. 50-59.
Серія/номер: № 1 (11);
Короткий огляд (реферат): У статті діяльність курсантів розглядається в двох аспектах з позиції системногенетичного підходу. З одного боку, це навчання в період вузівської професіоналізації, а з іншого – одночасне проходження служби в цей самий період. За допомогою методу експертної оцінки визначено важливі для навчання якості курсантів, які були об’єднані в чотири групи: вольові якості, мотивація, пізнавальні та комунікативні здібності. Встановлено, що статистично достовірно під час навчання у курсантів змінюються особистісні якості: відповідальність, працьовитість, активність, цілеспрямованість та комунікативні здібності. Здійснений аналіз динаміки середніх значень якостей важливих для навчання курсантів показує, що вольові психологічні якості стабільно зростають з першого до третього курсу. На четвертому курсі навчання показники вольових якостей в цілому знижуються або залишаються на однаковому рівні в порівнянні з третім курсом. Мотивація курсантів поступово знижується в процесі навчальної діяльності. Доказано, що показники вираження комунікативних та організаційних здібностей під час навчання у ВЗО залишаються на стабільно високому рівні, а інтелектуальні здібності виражені на рівні вище середнього. Показано, що від курсу до курсу збільшується кількість психологічних якостей, які безпосередньо впливають на успішність навчання курсантів. Значення вольового компонента зростає на старших курсах навчання, а комунікативних здібностей зменшується. Із всіх вивчених якостей, важливих для навчання, тільки інтелектуальні здібності статистично значуще взаємопов’язані з навчальною успішністю на всіх курсах.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/9548
ISSN: 520-6265 (print); ISSN 2520-6273 (online)
Розташовується у зібраннях:Кафедра психології діяльності в особливих умовах

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ukpsj_2019_1_6.pdfБоснюк В.Ф. Динаміка якостей, важливих для навчання, в професійному становленні курсантів // Український психологічний журнал: збірник наукових праць / головн. ред. І.В. Данилюк: КНУ імені Тараса Шевченка. – К., 2019. – № 1 (11). – С. 50-59.232,47 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.