Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/27594
Назва: Психокорекційні засоби формування готовності майбутніх психологів ДСНС до кризової інтервенції.
Автори: Амурова, Яна Володимирівна
Ключові слова: психокорекція; кризова інтервенція; майбутні психологи ДСНС; групова психокорекція; активне соціально-психологічне пізнання (АСПП); професійна готовність; психологічна стійкість.
Дата публікації: гру-2025
Видавництво: Publishing house Education and Science s.r.o.
Бібліографічний опис: Středoevropský věstník pro vědu a výzkum
Серія/номер: Vol. 2. № 12;
Короткий огляд (реферат): У статті здійснено теоретичний аналіз і наукове обґрунтування психокорекційних засобів формування готовності майбутніх психологів ДСНС до здійснення кризової інтервенції. Актуальність дослідження зумовлена зростанням кількості кризових і надзвичайних ситуацій в умовах воєнного стану, що висуває підвищені вимоги до професійної та особистісної готовності психологів екстремального профілю діяльності. Наголошено, що ефективність кризової інтервенції значною мірою визначається не лише рівнем професійних знань і практичних умінь, а й сформованістю внутрішніх психологічних ресурсів, емоційної стійкості, здатності до саморегуляції та професійної рефлексії. У статті готовність майбутніх психологів ДСНС до кризової інтервенції розглядається як інтегративне утворення, що включає когнітивний, емоційно-регулятивний, мотиваційний і діяльнісний компоненти. Обґрунтовано доцільність використання психокорекційних засобів у процесі професійної підготовки як ефективного інструменту формування зазначених компонентів готовності. Особливу увагу приділено можливостям групової психокорекційної роботи в системі підготовки майбутніх психологів ДСНС. Розкрито психокорекційний потенціал методу активного соціально-психологічного пізнання (АСПП) у формуванні готовності майбутніх психологів ДСНС до кризової інтервенції. Показано, що застосування методу АСПП сприяє глибинному пізнанню цілісної психіки особистості, інтеграції свідомих і несвідомих компонентів психічної діяльності, усвідомленню внутрішніх психологічних суперечностей і розвитку здатності до конструктивного реагування в емоційно напружених ситуаціях. Описано організаційні та методичні аспекти психокорекційної роботи, зокрема використання групової взаємодії, процесуальної психодіагностики, психомалюнків і рефлексивного аналізу. Зроблено висновок, що психокорекційні засоби, реалізовані в межах методу АСПП, є ефективним інструментом формування готовності майбутніх психологів ДСНС до кризової інтервенції, оскільки забезпечують поєднання професійного навчання з особистісним розвитком і підвищенням психологічної стійкості.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/27594
ISSN: 2336-3630
Розташовується у зібраннях:Кафедра психології діяльності в особливих умовах

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Вип.2.12.pdf1,37 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.