Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/27594| Title: | Психокорекційні засоби формування готовності майбутніх психологів ДСНС до кризової інтервенції. |
| Authors: | Амурова, Яна Володимирівна |
| Keywords: | психокорекція; кризова інтервенція; майбутні психологи ДСНС; групова психокорекція; активне соціально-психологічне пізнання (АСПП); професійна готовність; психологічна стійкість. |
| Issue Date: | Dec-2025 |
| Publisher: | Publishing house Education and Science s.r.o. |
| Citation: | Středoevropský věstník pro vědu a výzkum |
| Series/Report no.: | Vol. 2. № 12; |
| Abstract: | У статті здійснено теоретичний аналіз і наукове обґрунтування психокорекційних засобів формування готовності майбутніх психологів ДСНС до здійснення кризової інтервенції. Актуальність дослідження зумовлена зростанням кількості кризових і надзвичайних ситуацій в умовах воєнного стану, що висуває підвищені вимоги до професійної та особистісної готовності психологів екстремального профілю діяльності. Наголошено, що ефективність кризової інтервенції значною мірою визначається не лише рівнем професійних знань і практичних умінь, а й сформованістю внутрішніх психологічних ресурсів, емоційної стійкості, здатності до саморегуляції та професійної рефлексії. У статті готовність майбутніх психологів ДСНС до кризової інтервенції розглядається як інтегративне утворення, що включає когнітивний, емоційно-регулятивний, мотиваційний і діяльнісний компоненти. Обґрунтовано доцільність використання психокорекційних засобів у процесі професійної підготовки як ефективного інструменту формування зазначених компонентів готовності. Особливу увагу приділено можливостям групової психокорекційної роботи в системі підготовки майбутніх психологів ДСНС. Розкрито психокорекційний потенціал методу активного соціально-психологічного пізнання (АСПП) у формуванні готовності майбутніх психологів ДСНС до кризової інтервенції. Показано, що застосування методу АСПП сприяє глибинному пізнанню цілісної психіки особистості, інтеграції свідомих і несвідомих компонентів психічної діяльності, усвідомленню внутрішніх психологічних суперечностей і розвитку здатності до конструктивного реагування в емоційно напружених ситуаціях. Описано організаційні та методичні аспекти психокорекційної роботи, зокрема використання групової взаємодії, процесуальної психодіагностики, психомалюнків і рефлексивного аналізу. Зроблено висновок, що психокорекційні засоби, реалізовані в межах методу АСПП, є ефективним інструментом формування готовності майбутніх психологів ДСНС до кризової інтервенції, оскільки забезпечують поєднання професійного навчання з особистісним розвитком і підвищенням психологічної стійкості. |
| URI: | http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/27594 |
| ISSN: | 2336-3630 |
| Appears in Collections: | Кафедра психології діяльності в особливих умовах |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Вип.2.12.pdf | 1,37 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.


